dimarts, 10 de gener del 2012

Ubuntu arriba a la televisió

En el marc de la Consumer Electronics Show, els desenvolupadors de Canonical han corregut el teló per mostrar l'esperat anunci misteriós reservat per a l'esdeveniment. L'empresa creadora de la distribució de Linux més famosa ara ens porta la versió del seu sistema operatiu per a televisors: UbuntuTV.

Fa només uns dies havien anticipat que anaven a introduir un concepte exclusiu d'Ubuntu i mentre molts esperàvem la presentació d'un desenvolupament per a tablets, l'empresa canvia de rumb i apunta cap a les entranyes dels nostres televisors.

En el vídeo de presentació podem veure el que seria una interfície amb certa similitud a la d'altres media centers disponibles actualment, amb navegació senzilla i intuïtiva i elegant visualment.

A més, al seu lloc web destaquen les prestacions que tindrà el sistema, en principi això és per als Estats Units:

• Compatible amb formats de televisió oberta i serveis de pagament (cable o satèl·lit)
  • Integració amb llocs de contingut en línia
  • Accés a streaming per xarxa local o en el núvol
  • Connexió amb múltiples pantalles
  • Configuració d'usuari accessible entre dispositius
  • Plataforma oberta per instal·lació d'aplicacions
Jane Silber, CEO de Canonical, ha manifestat que no es tracta d'un simple navegador, Ubuntu TV arriba per transformar-se en el sistema operatiu del teu televisor amb un funcionament que seria coherent amb el que avui corren milions d'ordinadors. Com es podia esperar el sistema operatiu serà de codi obert i permetrà que se li agreguin desenvolupaments a mida.

Els principals desafiaments que Ubuntu TV s'enfrontarà són la inserció tardana en el món de les Smart TVs, amb la complexitat que significa haver de enfrontar a Google amb la actualitzada versió del seu sistema per a televisors (el ja conegut per tots Ice Cream Sandwich) i tenir de lluitar contra la multiplicitat de restriccions legals i tècniques en matèria de distribució de contingut.

Podem esperar més novetats referides a desenvolupaments d'Ubuntu, possiblement pel que fa a interacció entre diferents dispositius de la mà de UbuntuOne.

1 comentari:

1. D'acord, Pau, ja sé que saps utilitzar el Google translate, però ara a vore si pots fer un comentari de lectura fet per tu "de veritat" ;-)

ResponElimina